Skicka din tonåring på träningsläger.

Jag lovar att jag satte flingorna i halsen då jag, halvt i sömnen, slött läste igenom dagstidningen.
En helsidesannons i tidningen pryttes med texten "Wilmas Healt Camp," och längst ner på bilden så fanns det en bild på en leende dietist.
"Wilmas Healt Camp - Träningsläger får tonåringar."
Hånskattande så läste jag den beskrivande textar:

"Wilmas Health Camp vänder sig till tonåringar som är mellan 13-17 år som vill lära sig att leva sundare och hälsosammare, må bättre, stärka och forma sin fysik. Lägret sträcker sig i fyra veckor, v 26-29 under sommaren 2011."

http://www.wilmashealthcamp.n.nu/lagrets-upplagg
Lägret hålls under 4 veckor på en lägergård utanför Fagersta, där tonåringarna får ägna 4 veckor år att träna, testa sin kondis och ämnesomsättning, äta dietmat och ha antominisk lära. Dessutom så ingår det träffar en gång i månaden i ett halvår där man "bygger upp en hälsosam livsstil efter lägret".
Först så trodde jag att det var ett läger för fattiga, rultiga storstadsbarn som BRIS eller någon annan orginisation anordnade. Då jag såg prislappen på annonaen, insåg jag att det knappast var anordnat för de mindre lyckade barne i samhället. 38 500 kronor inklusive logi.
Jag undrar vilka föräldrar som är så desperata för att få sin datasittande, Billys Panpizzaglufsande tonåring nyttigt levande att de skickar iväg sitt barn på halva sommarlovet till ett pris för en hög månadslön.
Stört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-post (oroa dig inte, bara jag kan se)

Din fina hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0