Flygplan.

(C) www.tusenett.blogg.se
Flyghytt fotograferad innefrån
(C) www.tusenett.blogg.se
D3:an
(C) www.tusenett.blogg.se
Idag så har jag gjort det mest olagliga man kan göra då solen skiner utanför: Sett på film.
Vi valde Då Lammen Tystnar, en fruktansvärt bra men lite väl äcklig skräckfilm. Den handlar om en ung mördare som mördar unga flickor utan att lämna en bra ledtråd efter sig. För att förstå sig på mördarens psykologi väljer polisen att försöka få information om hur mördare fungerar genom att låta en ung polisaspirant, Clarice, att intervjuva en iskall psykopat. För att ge sin hjälp, kräver mördaren att Clarica avslöjar sitt privatliv för honom.
Filmen är faktiskt riktigt bra, rekomenderas!

Kommentarer
Postat av: Emelie - PT och kostrådgivare

Haha hittade ni ingen äldre film än den? Fast den är bra, det håller jag med om :)

Fina bilder!

2011-08-03 @ 20:06:44
URL: http://bodybybeijer.blogg.se/
Postat av: sanna -saos.blogg.se

svar ja supergott

2011-08-03 @ 23:39:53
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: LADY DAHMER

sv. Barn behöver inte höra att de är söta för att få bra självkänsla. Det är faktiskt helt tvärtom. Självkänsla är beroende av att barnet känner att de duger precis som de är. Inte för att de är söta, duktiga eller vad det nu må vara.



Får de höra för ofta att de är söta eller duktiga så kommer deras själkänsla bli beroende av att ANDRA MÄNNISKOR värderar dem högt. Och det funkar inte; självkänsla kommer inifrån.



Barn behöver bli SEDDA, bekräftade. Inte få komplimanger.



Och jämför jag MIN dotter med hennes jämnåriga så ser man skillnaden. Hon efterfrågar aldrig om hon är söt. Hon blir aldrig ledsen för att hon har fula kläder eller för att hennes tänder är trasiga. Jag har sett massvis med tre, fyraåriga tjejer som faktiskt mår dåligt över sina utseenden. Barn ska inte ens behöva tänka i de banorna eller tänka på hur de ser ut. Och det gör inte mitt barn.

2011-08-04 @ 07:01:35
URL: http://ladydahmer.se
Postat av: Johan

Läste på Lady Dahmers blogg där du skrev att "flickor behöver få höra att de är vackra". Tycker du inte att pojkarna har samma rätt att få höra det?

2011-08-04 @ 15:41:59
URL: http://aconseguir.blogg.se/
Postat av: Emelie - PT och kostrådgivare

Vissa filmer kan man ju faktiskt se flera gånger och de håller i alla tider liksom :)

2011-08-04 @ 20:01:49
URL: http://bodybybeijer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din e-post (oroa dig inte, bara jag kan se)

Din fina hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0